29.1.2013

Hillsborough, Carriacou 11.01.2013 *11.55 - Clifton, Union Island 11.01.2013 * 13.55 = 02 h 00'/7,8 Nm


Lyhyt legi, niin sanottua island-hoppingia, on kuitenkin taas kaukana purjehdusnautinnosta . Vaikka vallitsevat tuulet ovat idästä keskimäärin 12-16 knotsia, ovat ne usein käytännössä suoraan vastaiset,  samoin kuin maininki ja aallokko .
Parin tunnin koneella jyskytyksen jälkeen, jota pieni genuan palanen auttaa, saavumme täyteen ahdetulle Cliftonin lahdelle. Olemme ajoissa kutsuneet toista lahdella olevasta marinasta saadaksemme laituripakan, koska ankkuripelin toiminta huolestuttaa meitä yhä. Vastaan tuleva boat-boy tarjoaa meille pojua, mutta kerromme, että meillä on paikka marinassa. Marinan laituri on varsin vaatimaton, pieni puulaituri, jossa on muutama paikka ja marinnan päivystäjä suosittelee meille poijua, joka lisäksi on huomattavasti halvempi. Boat-boy opastaa meidät hyvälle poijulle. Laitamme jollan kuntoon ja ajamme  marinan laituriin. Koska olemme saapuneet taas uuteen maahan eli St. Vincent & Grenadines'iin, on jälleen edessä maahantulomuodollisuudet. Kävelemme 5 minuutin matkan paikalliselle lentokentälle, jossa on tulli ja immigration. Kenttä palvelee saarten välistä liikennettä ja kun saaret ympärillä ovat eri valtioita, on kenttä kansainvälinen. Lyhyttä kiitorataa pystyy käyttämään vain ns. kevytreittiliikennekoneet, joita päiväsaikaan laskeutuu muutaman tunnin välein.

Twin Otter on short final to Clifton Airport

Britten Norman Islander also on short final to Clifton Airport
The real flyer

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti