7.8.2010

Visby - Bornholm 5. - 7.8.2010

Lähdettiin Visbystä 5.8. klo 14.00. Lämmin ilma. Leppoisaa purjehdusta itätuulessa. Päästiin purjeilla tosi hienosti n. 5-6 solmun vauhtia seuraavaan aamupäivään asti, jolloin tuuli tyyntyi sen verran, että Perkins (moottori) sai auttaa lähes koko loppumatkan. Matkalla nähtiin upea auringonlasku. Seuraavana päivänä rupesi hiljakseen satamaan. Tultiin Bornholmin koilliskolkassa sijaitsevaan Allingeen aamulla klo 04.15 ja päästiin vihdoin nukkumaan. Aamulla 8 maissa oli tyly herätys. Meidän laituripaikka oli varattu jollekin muulle, joten ei auttanut muu kuin siirtyä alta pois. Satama oli niin ahdas, että meille ei löytynyt hyvää paikkaa, joten päätettiin jatkaa matkaa. Merellä oli noussut melkoinen aallokko, jonka läpi rymisteltiin saaren länsipuolelle, missä oli paljon rauhallisempaa. Päädyttiin Hasle-nimiseen kalasatamaan.

1. Moi! Hienoja kuvia, tätä on kiva lueskella! Annettiin osoite myös Elimäelle, nyt Marja ja Jonikin voi katsoa teidän matkaa. Ja kiva jos voidaan myös kommentoida ja laittaa jotain viestejä!

2. Terkut sinne etelän maille.
    Tarja-Leenan vanhimmalla pojalla on toinen tytär Sunnuntaina oli ristiäiset, nimex Mimosa Minttu Olivia